Dagbok 23 juli

Idag blev det dressyr i ridhuset.
Det bra riktigt bra stundtals, okej stundtals. Det gick bäst i början, innan jag började pressa honom för mycket och jag blev på sämre humör. Va nog inte riktigt på träningshumör idag, det var dels därför det inte gick så bra :P

Iaf, red mycket skänkelvikningar och delar ur LA:4an som jag ska rida nästa lördag på NF-SM. Skänkelvikningarna kändes faktiskt väldigt fina, Valle flyttade undan fint och blev inte jätteöppen i formen. Sen red jag även ett par travökningar, den andra kändes jättefin! Vi fick bra flyt och takt och övergångarna kändes fina :)
I galoppen red jag mycket förvänd, vilket gick bra. Red även  sista uppridningen ur LA:4an som är lite annorlunda, man ska komma in i trav, göra halt och rygga på medellinjen och sedan fatta vänster galopp från ryggningen, galoppera fram till G och göra halt o hälsning.
Detta gick väldigt bra, Valle lyssnade bra på hjälperna och ryggade jättefint, lyssnade även bra på galoppskänkeln oxå :)

Jag är väl inte så nöjd med dagens pass, jag red riktigt illa och Valle kändes allmänt spänd och ville bara gnägga och stirra på läktaren... Men det positiva är att travökningarna och galoppen kändes fin!

Red i ca 50 minuter :)

Datorn gick inte med på att ladda upp ny bild så ni får en gammal ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback