Dagbok 22 juli

Idag Red jag både Picce och Valle!

Först Picce, honom red jag ut med. Red bara runt hotellet och klättrade någon vända i skogen, mest skritt, liite trav :) Red väl inte längre än 20-25 minuter antar jag ;)

Sen red jag Valle, för honom blev det hoppning i ridhuset :D
Det gick faktiskt riktigt bra. Började med att skritta fram och jogga igång lite, sen började jag bara med att trava bommar i båda varven, att han skulle gå lugnt före och efter bommarna och behålla takten, vilket gick bra!
Efter en stund satte mamma upp ett sockerbitshinder på sista bommen som vi travade över några gånger, sen tog vi till sist bort bommarna framför och hoppade bara sockerbiten några gånger i båda varven.
Sen hoppade vi även ett hinder som mamma hade satt upp på diagonalen, på 90 cm. Även detta gick bra i båda varven, haha Valle var sjuukt pigg, speciellt nu i slutet när jag började hoppa sockerbiten i galopp, han blev jättehet innan hindret så jag var tvungen att hålla in honom jättemycket och sen efter hindret sprang han iväg och tyckte det var jättekul :P

Sen red jag sockerbit-hindret i följd och även tvärtom. Efter det travade jag ner och skrittade av, sedan spolade vi av Valle innan han fick gå in i boxen :)

Tog några bilder på Picce idag, dock inget från ridningen på Valle :(



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback