Dagbok 15 juli

Idag testade vi som sagt Equimallen för första gången innan passet!
Jag tror att det fungerade för Valle var jättepigg och på, speciellt i slutet av passet, dock vet man ju inte eftersom att vi aldrig hade använt det förut, men vi får se nästa gång vi testar, då lär vi ju märka om han beter sig likadant :P

Passet gick väl helt okej, i början kändes han lite för olyssnande så det blev en del övergångar som för det mesta gick bra.
När vi kom igång började jag i galopp, red mycket förvänt och en del enkla byten, några blev bra men nu började han bli mycket piggare så det blev rätt slarvigt, med travsteg osv.
Red även några galoppökningar på långsidan, upptagning innan hörnet, 8meters halvvolt tillbaka, förvänd halva kortsidan och sedan enkelt byte. De första gångerna så gick det inte så bra, för det första blev ökningarna alldeles för mesiga och för det andra hann jag ändå inte korta upp honom för att få plats till en 8meters.
Men när jag fick mer kläm på upptagningarna efter ett par gånger och Valle fattade att han skulle öka, ja då jäklar! Haha Valle spurtade iväg och jag fick ändå tillbaka honom mycket bättre än innan så vi fick till några fina 8metrare! De enkla bytena gick väl helt okej, inga solklara, perfekta 8 poängare men minst 6or på de flesta ;)
Red lite andra övningar bara 1-2 gånger, dessa gick helt ok, några missar såklart (:

Arbetade såklart även i trav :P Red en del slutor, och även öppnor och skänkelvikningar.
Några slutor blev väldigt fina, men majoriteten blev för stela, och en fattade han även galopp i (en framåt slutet av passet, där han blev piggare :P). Men de fina kändes väldigt fina iaf!
Öppnorna idag kändes toppenfina, underbara ponnyn :D
De flesta skänkelvikningarna blev Valle alldeles för stel i nacken och hög i formen i, men några blev bra :)

Avslutade med några travökningar som kändes toppen! Första tappade vi takten lite i, men han höll ut hela diagonalen, de två sista fick vi till en mycket jämnare takt utan att tappa formen, blev dock lite segt i slutet av den sista.

Efter detta joggade jag av, sedan gick Valle i skritten en stund medan en annan tjej duschade sin häst, sedan fick även Valle en dusch (:

Några bilder från gårdagen och även idagdagen :D

Nyskodd och fin om hovarna!


Jag hade gott om tid på mig när hovslagaren var klar och jag hade fixat massa grejer.. så jag klippte, ryckte och knoppade manen :D haha, vad tycker ni om knopparna??


Snygging, jag tycker att han passar jättefint i den där färgen på läder, vad tycker du Ansi? ;D


*suddig bild, men jag är stolt ändå*

Från idag!

Det blev en rejääl dusch, han var väldigt svettig och även skitig, han var heller inte glad efteråt hah :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback