8 juli 2010

Idag blev det ett dressyrpass på utebanan!
Det gick toppen. Valle var jättemjuk och fin i sidorna, och trampade på jättefint med bakbenen redan från början av passet!


Tränade mycket övergångar, slutor och skrittpiruetter (bakdelsvändningar).
De flesta slutorna kändes toppenfina, Valle ställde ordentligt och hängde med med baken utan att bli stel i nacken. 
Bakdelsvändningarna idag... åh va det blev bra!!! Jag klarade av att hålla kvar honom i formen genom hela vändningen, och samtidigt ställa ordentligt och han trampade på toppenbra med bakbenen! Mamma sa också att de såg jättefina ut :D

Jag själv tänkte också hela tiden på att hålla handen korrekt, att hålla tummarna uppåt och lillfingrarna neråt och mot min mage. Det gick bra, och mestadels av passet (framåt mitten av passet ) fick jag igenom Valle så bra att jag kunde höja händerna mer och därmed inte luta dem mot fårskinnspadden, då jag oftast har händerna lite lutande mot den och mer så att händerna 'ligger' ner, med handflatan mer vågrätt neråt än lodrätt.
Men som sagt gick det mycket bättre än det brukar, och det är nog också en av anledningarna att det gick så bra idag, ryttarens sits och hjälper påverkar så mycket mer än man tror!

Är i alla fall supernöjd med passet idag! Vet inte riktigt hur länge jag red men inte mer än 50 minuter, sen spolade vi av Valle och sedan fick han gå i skritten 15 minuter :)

Gammal och dålig bild ;)

Kommentarer
Postat av: Ansi

Åh,vad roligt Ida! Kramar

2010-07-09 @ 18:31:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback