25 juli 2010

Idag blev det ett dressyrpass i ridhuset som jag ångrar.

För det första: Det stod uteritt på schemat och det regnade inte.
För det andra: Jag var inte ens sugen på att träna?
För det tredje: Jag var inte på världens bästa humör om jag säger så, och när jag är på det humöret går det aldrig bra, för jag sätter alltid för höga krav på Valle och sen blir jag sur på honom när jag gör fel.
För det fjärde: Innan jag började linda så tänkte jag följande "Jag tar dressyrsadeln så joggar jag fram sen tar jag bort stigbyglarna och tränar lite på sitsen utan att pressa Valle"
För det femte: När jag är på det här humöret hakar jag upp mig på något som går dåligt, och börjar trimma på det när jag egentligen vet att jag bara borde hoppa av.

Jaja, det blev ju träning ändå, med stigbyglar.. :P Aja, skrittade fram och joggade igång. Började i galopp, mest förvänd och övergångar galopp-skritt-galopp. Detta gick bra iaf!

Sen jobbade jag i trav, tränade på skänkelvikningar (här hakade jag upp mig idag). Åt vänster gick det bra, men åt höger blev Valle jätteöppen och spänd i formen. Började därför göra högerskänkelvikningarna i skritt, vilket gick mycket bättre och på slutet fick jag till några fina i trav.

I skritt red jag även en del bakdelsvändningar, och de flesta gick bra :)

Red väl i ungefär 45-50 minuter, sen spolade jag av Valle och han fick gå i skritten 15-20 minuter.



Kommentarer
Postat av: Anonym

haha, så blir det ibland :)

2010-07-27 @ 14:57:46
Postat av: "moster"

Man kan inte alltid vara på topp.Vissa dagar är såna bara. Kramar

2010-07-27 @ 22:43:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback