Ridprov inför Talang 2011

Jag kommer inte ihåg om jag berättat så mycket om det här men jag och Valle sökte ju till Talang 2011 för några veckor sen ?
Lite info iaf;
Stockholms Läns Ridsportförbund erbjuder dig som deltagare ett år med en kvalitativ utvecklingsplan genom kompetenta föreläsare, tränare samt aktiviteter så som teambuilding, mental träning, ledarskapsfrågor, träningsupplägg, kost, konditions‐ och koordinationsträning samt uppsutten träning mm.
Till årets projekt har Stockholms Läns Ridsportförbund knutit dressyrryttaren och B-tränaren Kristian von Krusenstierna med meriter från både SM, EM och VM.

I alla fall fick vi mejl där det stog att vi kommit med till uttagningen för några dagar sen! :D Uttagningen bestod av en kort intervju med Pytt Hamberg och sedan ridprov för Kristian von Krusenstierna! Uttagningen var alltså idag på Ågesta Ridskola, KvK's gård.

Först var det intervju vid 12.30. Det gick väl ganska bra, svåra frågor dock haha =) Men Pytt var jättetrevlig och glad så det gjorde i alla fall saken lättare!

Vid 14.00 var det dags för ridningen! Red fram i 30 minuter först, Valle gick... som en dröm!!! Han var så otroooligt fin, mjuk och följsam, på och framåt hela tiden! Red bara 20 minuter för Kristian, första 10 fick jag rida själv och bara göra som om jag inte tränade för någon och så, sen hjälpa han mig sista 10 minutrarna. Vi red bara tempoväxlingar i  trav och galopp, vääääldigt mycket framåt, och sen skulle Valle gå kortkortkort trav. Det gick också bra, och efteråt sa Kristian att Valle liksom verkade göra det han skulle, han fattar galopp när jag säger till, gör öppna när jag säger till osv, och att vi mest behöver träna på tempoväxlingarna, precis som Gunilla sagt :P

Tyckte att Kristian verkade vara en väldigt bra tränare!

Kristian, andra bilden är när han rider sin häst April 4cible



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback