Markarbete 18 december 2010

I lördags blev det markarbete i ridhuset! Valle tyckte det var superroligt, jag tyckte oxå det var skönt med lite omväxling! Började med att rida fram, sen reda vi över galoppbommar på ena långsidan. Fokuserade på avslappnad form och jämnt tempo på en rak linje. Samma sak i båda varven. Sen travade jag över ett halvt sockerbitskryss på diagonalen, båda varven. Efter det höjde mamma till ett räcke och så hoppade jag det 2 ggr/varv. Även här tänkte jag på tempot och att hoppa av rätt. Sen red vi även travbommar, och så la mamma upp låga sockerbitar på en av bommarna, gjorde också samma sak i galopp.

Som sagt tyckte Valle att det var roligt, och han var pigg och framåt! Vi red i ungefär 35-40 minuter.


Gammal bild från innan jag klippte honom :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback