Valle dagbok 26 april

Han fick skritta fram i skritten cirka 15-20 minuter. Sen gick jag in i ridhuset och började värma upp inför träningen för Gunilla :D Jobbade mycket i skritt först, lite trav och bara någon galopp.
Elena var med Gunilla så hon fick hoppa upp direkt när lektionen började och så red hon själv ;D Det såg super ut, såklart :P Valle gick jäättefint och i en rund fin form och jobbade bra med rygg och bakben! Hon gjorde mycket böja-halsen-övningar för att få honom helt igenom och mjuk. Hon red i cirka 20-25 minuter tror jag, sen fick jag hoppa upp igen och då kändes Valle verkligen toppenbra, då hjälpte Elena mig och vi red några enkla byten som satt perfekt, några övergångar trav-halt-trav osv och öppnor/slutor.
Öppnorna kändes definitivt bättre än vad dom brukar göra, Valle var bättre i formen men de var inte toppenbra. Slutorna kändes dock bättre! Sen ledde mamma av Valle i skritt när jag hade travat ner.
Det blev ett väldigt långt pass, tror nästan att sammanlagt blev allt 1 timme och 30-40 minuter heh, men det behövdes!

Tack så mycket Elena som ville rida Valle ;D


Jag och Valle på framridning New Forest Mästerskapen 2009

puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback