28 mars 2011

I måndags var det äntligen träning för Gunilla! Det gick så otroligt bra, Valle var superfräsch och pigg och riktigt rolig! Jag red fram i ungefär 35 minuter innan passet, mycket lösgörande.

Passet bestod mest av skritt, det var välbehövligt! Känns alltid som om man nästan hoppar över skritten lite tycker jag, och det är ändå en väldigt viktig del i allt. Vi red mycket tempoväxlingar och bakdelsvändingar, samt några över gångar skritt-halt-ryggning-galopp-skritt osv osv =) Det gick som sagt sjukt bra! Bakdelsvändningarna var inte så jättebra, speciellt inte i början, men jag kunde i alla fall peka ut de flesta felen och sedan göra det bättre nästa gång, vilket kändes bra haha! Jag har alltid vart halvdålig på att känna sånt, när instruktörer har sagt till exempel att jag ska känna hästens bakben under mig osv, så har jag liksom.. inte känts så mycket :P Men jag tycker att jag börjar bli bättre och känsligare för det!

Tempoväxlingarna vi arbetade med gick otroligt smidigt! Jag tycker att det är väldigt svårt att rida i en taktfast skritt och ha hästen i form, utan att stegen kortas/längs om vartannat, så jaa - träningen hjälpte verkligen! Red samlad skritt, ökad, mellanskritt osv i olika kombinationer innan vi började med halterna och ryggningarna, som även dessa gick jättebra!

Jaa, alltså jag är otroligt nöjd med passet, och Valle var sjukt duktig! :D


gammal gölle-bild! <3

Kommentarer
Postat av: helena

shit vilken söt bild :D <3

2011-04-04 @ 22:06:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback