Vansbro 3-5 juni 2011

Tävlade bara en klass om dagen i helgen, jag tycker att det känns lite onödigt att köra alla klasser nu när vi är färdigkvalade, det tar bara på Valles krafter ;)

FEI mästerskapsprogram, lördag: Red fram i det svala ridhuset, det var helt sjukt hett utomhus! Valle kändes fin, liite för seg för skänkeln men inte mycket. När jag väl kom in på banan så kändes det som att sitta på en moppe som bara går i 30 km/h - det gick inte att få igång honom och rida fortare! Seg som kola var han, haha. På grund av detta blev skolorna för raka och bjudningen försvann ännu mer. Sedan sköt han upp huvudet i luften i ett enkelt byte och det blev något travsteg. Skrapade i alla fall ihop 62,45% sammanlagt.
Domarna gav:
H: 64,73%
C: 62,10%
M: 60,52%


FEI mästerskapsprogram, söndag: Idag var det inte lika varmt ute, bestämde mig därför för att rida fram utomhus. Idag kändes han finare på framridningen, bättre igenom och kvickare för skänkeln. Även idag blev han som en seg kolabit på banan, dock inte lika illa som gårdagen! Hade dock ingen bra känsla under ritten, trots att jag inte hade några stora missar, förutom att han trampade ut och skruvade lite i skrittpiruetten, dock dömde inte domarna ner det hårt alls! Sammanlagt fick jag 65,7%, långt över förväntan!
H: 65,78%
C: 67,63%
M: 63,68%

Startade som nummer 2 i klassen, av 18 starter. Gick upp i ledningen efter min ritt, haha. Det var en hel del bra ekipage kvar så jag förväntade mig ingen placering. Men min procent räckte en bra bit, tills Gabriella Sohlberg hade ridit och gick upp i ledningen efter en toppenritt utan missar! Det var rätt många ekipage kvar fortfarande, men ingen gick över min procent! Och galet nog slutade vi på 2a placering! Helt sjukt.... Jag vet inte om jag har förstått det riktigt ännu haha :P


Jag & Valle, Camille Tjärn på sin fina EG Bordeaux som kom på en välförtjänt 3e plats!

Kommentarer
Postat av: Ella V

Ni äger Ida!!!! Gör en bra kür nu!!! Kram EllaDelle

2011-06-08 @ 15:10:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback