Läsarfråga



Svar: Hejsan, tack så mycket!

Nej ingen tränare som har rekomenderat. Jag använder den endast när jag rider ut samt när jag rider på bettlösa tränset. Utomhus blir Valle så stirrig och går med huvudet i luften och spänner sig hela tiden, så passen ute gör ingen nytta. Då känner jag att det är mycket bättre med snodden, han måste ju komma ner sig med huvudet då. Dock har jag den aldrig jättespänd, brukar faktiskt ha den så ospänd som möjligt så den hänger lite.
Detta gör att han arbetar mycket bättre ute och musklar sig dessutom mer på halsen! Han blir lätt skrämd ute och och med snodden så är han faktiskt inte lika lättskrämd för bilar osv så det är en väldigt bra hjälp!

Anledningen till att jag har snodd på bettlösa är även det för att han ska arbeta bättre, och det bettlösa jag har är ju typ som en grimma att rida med nästan (fast med spänd nosrem då ;)) så det förenklar även en hel del :P

Det är inte så att jag använder det för att tvinga ner honom i form eller för att han är svårriden så sätt, utan som sagt förenklar det bara, och det blir bättre både för mig och för Valle =)

Hoppas svaret duger!


Såhär ser mitt bettlösa ut

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback