Dagbok 20 maj

Först red jag Picce, jogging på utebanan blev det! Mycket skritt och trav, tränade på formen mest då jag inte hade nån snodd eller så :) Det gick bra, bäst i mitten av passet, i början va han halvseg och jättekänslig i munnen och i slutet började jag kräva för mycket av honom så det gick inte så bra då xD
Red väl ungefär 45-50 minuter :)

Sen red jag dressyr på utebanan med Valle ;D Det gick helt okej, Valle var dock hur pigg som helst och sprang iväg mycket xD När jag kommit igång började jag i alla fall mycket i galopp, en det förvända serpentiner och sånt, lite enkla byten som momenten i FEI programmen, även S-linjen som gick mycket bättre idag! Sen red jag lite trav, skolor som momenten, öppnorna kändes fina, sen gjorde jag slutorna så som de är i mästerskapsprogrammet och det gick väl inte så bra, när Valle är så pigg som han var i dag och han springer iväg så springer han bara på, utan att ställa rätt och så tappar jag bakdelen. Men då red jag slutorna som de är i LA.P1 och de gick bättre.
Joggade och skrittade av, red i cirka 55 minuter :)


Valle på Karlslund ;D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback