Tävling 18 april

Jaaoo, idag var det tävling på Ridklubben Ekenryttarna i Norrköping :D Gunilla & Elena var även där och dom hjälpte mig på framridningen, tack! :D
Tävlade regional Lagtävlansprogrammet och LA:P1, resultat;

Lagtävlan: Valle kändes fin på framridningen, vart dock lite segare när vi kom in i collectingring. Programmet kändes bra, red inte fel :P Inga stora missar alls, kunda ha blivit bättre halt vid A, hade kunnat få bättre ökningar och såna smågrejer men är supernöjd! Procenten gjorde inte saken sämre, 69,14% och kom placerad 2a av sammanlagt 14 ekipage! Hade exakt samma procent som vinnaren men hon hade en poäng mer i allmänna intrycket så tyvärr kom jag 2a pga det, och om jag inte hade fattat galopp några steg för tidigt så hade jag vunnit! Men jag vann en dressyrträning för Sissi Lilja! Tyvärr är det ju ändå nere i Mantorp så vi får se hur det blir med den träningen xD

LA:P1: Valle kändes ganska mycket piggare än i lagtävlan, framridningen gick bra! På banan vart han lite segare igen men inte så mycket! Inga stora missar, enkla bytena vart väl sådär men är nöjd med öppnorna och förvända galoppen speciellt! Fick 65,??% och har därmed kvalat nationellt och ska åka iväg på en nationell tävling i slutet av maj :D :D :D Är sjuuuukt glad, det räckte dock tyvärr inte till någon placering men kom väl någonstans i mitten av resultatlistan, det var 15 ekipage med.

Allt som allt är jag sjukt nöjd och jätteglad över dagen! Och tack så mycket till Elena och Gunilla för hjälpen med framridningen och tack till Etta som har vart bästa häst-, hund-, och ryttar-skötare idag haha :D Och självklart tack till min älskade mor som orkar med alla dessa tävlingar ;D <333

har inte orkat ladda upp bilderna från idag, några kommer kanske imorrn, annars senare i veckan :) kommer en gammal bild ändå;


Ärevarv på Siggesta 2009

puss

Kommentarer
Postat av: Karin

Nu har jag inte koll på dina resultat, men från och med 2010 krävs 2 kval till nationell nivå. Så om detta var ditt första kval så måste du ha ett till innan du får rida nationellt.

2010-04-19 @ 19:09:22
Postat av: Helena

Grattis Ida ! :D:D vart ska du åka på nationell? hallå du måste visst åka på träningen, hon är jättebra och då kommer du nära mig också. då kan du ju typ övernatta med valle hos oss :D:D



<3333

2010-04-20 @ 07:41:35
URL: http://ostgotaryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback