Dagbok 16 april

Idag skrittade jag fram ute en sväng på ca 15 minuter. Sen blev det trimning på utebanan. Valle kändes pigg och lite springig ibland, men han ville inte stödja på bettet och var väldigt känslig i munnen, jag kunde inte ta tag lite ordentligt i tygeln utan att han blev alldeles öppen i formen eller slog upp med huvudet ;s I alla fall. Det blev rätt mycket galopp, övergångar galopp-skritt, enkla byten, tempoväxlingar och så. Det blir alltid så springigt när jag ska göra enkelt byte på kort diagonal vid medellinjen, jag tappar formen i avsaktningen och ibland blir det tvärnit, ibland trav och ibland börjar Valle takta, men på t.ex voltspåret går avsaktningarna hur bra som helst. Det blir nog så mest för att på diagonalen gör man oftast ökningar så jaa... I traven blev det mest öppnor och slutor som kändes väldigt bra idag! Det gick lite fort åt sidan i de flesta slutorna dock men öppnorna kändes verkligen bra när vi väl hade kommit igång :)
Sen travade jag av och skrittade av, allt som allt kändes ridpasset sådär.


Valle <3

Kommentarer
Postat av: Helena

Tack Ida :) (y) Lycka till du med :D :D kommer säkert gå asbra! <33

2010-04-17 @ 18:39:19
URL: http://ostgotaryttaren.blogg.se/
Postat av: Mamma

Hm, du har lite höga krav på dig själv....;)

2010-04-18 @ 22:23:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback