Valle dagbok 4 juni-10

Det blev ett kort dressyrpass på utebanan idag. Började skritta och jogga fram, red i låg och rund form och böjde igenom ordentligt i båda varven, alla gångarter, innan jag började korta upp honom. Då började jag i galopp, red en del förvänd för att mjuka upp ytterligare, och även lite öka-samla. Sen började jag i traven, red några skänkelvikningar i båda varven. Sen red jag igenom LA:1an en gång bara för skoj skull. Det kändes bra, travökningarna tappade jag dock formen lite på och så kändes det som att Valle bara sprang iväg så när jag ridit klart programmet red jag ett par extra ökningar som kändes bättre! Då joggade jag ner och sen gick jag in och tog av Valles utrustning så fick han gå i skritten medan jag gjorde höpåsar, i cirka 15 minuter :)

Är väldigt nöjd med passet, kändes som att jag fick igenom honom ordentligt och han var ganska pigg men inte tittig!

som sagt har jag inga bilder, men ska ladda upp några som kommer i nästa inlägg :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback