Kommer inte på rubrik - 24 juni

Jag är ledsen över att det inte blev några mer inlägg igår kväll, men för det första kom vi hem vid 9 och för det andra gick det inte att starta datorn...

Iaf, red Valle först och sedan Piccolo.

Valle kändes huur fin som helst, något halvseg för skänkelhjälperna men annars var han verkligen toppenfin! Tränade dressyr på utebanan, mest slutor, öppnor, ryggningar och enkla byten. Allt kändes toppen! Red i cirka 45 minuter.

Piccolo kändes också fin i början, red även honom på utebanan. Red dock bara 20-25 minuter.

Anledningen till att jag bara red så kort tid på Picce är att mamma kom och sa till mig att det var något fel med Valle, att han inte åt maten i boxen och bara försökte lägga sig ner hela tiden.
När jag släppt ut Picce så skyndade jag mig till Valle igen och han hade tydligen fått kolik... Jag vill inte skriva massa detaljer men vi ledde runt honom väldigt länge, ringde veterinären och så. Till sist kom hon och gav honom kramplösande/smärtstillande spruta och kollade till honom, och vid det laget mådde han mycket bättre.

Kom på sen när vi åkte hem att det förmodligen var tävlingskarens på medicinen, och sen kollade vi upp det och det var ju såklart 14 dagars, så det blir inget Karlstad nästa helg D':
Men det är ju självklart att man hellre försöker få hästen frisk än att tävla, men jag hade längtat till tävlingen så mycket, men sånt händer... Nu är det bara att hoppas att Valle inte blir sjuk igen, och tagga inför New Forest mästerskapen istället!

Så nu vet ni, det kommer snart ett till inlägg från idag :)

Kommentarer
Postat av: Helena

Skönt att han mår bra nu iaf! Synd med tävlingen men sånt händer :( <333

2010-06-27 @ 17:43:55
URL: http://ostgotaryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback