Dagbok 3 juni-10

Idag blev det träning för Ninni på Valle, är ju reserv på torsdagar och idag fick jag lektion! :D
Det gick väldigt bra! Skrittade först fram och så såklart, sen började jag jobba i en väldigt låg och rund form, böjde igenom ordentligt för att han skulle bli mjuk, och då kom även bakbenen med bättre! Gjorde detta i alla gångarter. Sen började jag plocka upp honom steg för steg, red en del skänkelvikningar som kändes jättefina, han klev verkligen på bra sidvärts och var rätt ställd och inte för stel i nacken! Jobbade även en del förvänd i galopp för att han skulle mjukna! :)
Under själva träningen tränade vi på att förbättra Valles bärighet, framför allt i framdelen. Det gick bra! Började i trav, gjorde mycket halvhalter, jobbade mycket med sätet för att jag skulle vara still i handen men samtidigt tänka på att inte låsa underarmen. Det gick toppen, Valle klev på jättebra fast jag inte använde skänklarna så mycket och han bar sig jättefint efter en stund! Vi red ett par travökningar på diagonalen oxå för att se att vi inte tappade för mycket bärighet. Vi tappade dock en del men det kändes ändå bra!
Sen började vi i galoppen, även här mest träning på bärighet, mycket med sätet och halvhalter och stabiliseringar. Här gjorde vi också en övning, att vi red upp på medellinjen, red mellan galopp lite längre än till X, och sedan samla galoppen igen. Det var en väldigt bra övning för just bärigheten och så, speciellt eftersom att varken jag eller Valle hade en vägg att 'luta' oss mot så vi behövde verkligen bära upp ordentligt och vara stabiliserade. Det gick ganska bra också!
Sen joggade jag ner, duschade av Valle och sen fick han gå och torka i skritten :)

Är väldigt nöjd med dagens pass, Valle kändes ganska pigg och på för skänkeln och hade ett fint stöd i munnen! Red väl i ungefär 1 timme sen gick han i skritten i cirka 15-20 minuter, så det blev ett långt pass men sen fick han stå en stund med BoT ryggvärmaren medan jag mockade klart ;)


Kommentarer
Postat av: Helena

majs ;D

<3

2010-06-04 @ 07:41:40
URL: http://ostgotaryttaren.blogg.se/
Postat av: Matilda

Så söt =)



sv: Kan förstå det :D

2010-06-04 @ 07:44:39
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/
Postat av: Matilda

sv: Haha det blev det för mig med :P Okej, gud så fin =)

2010-06-04 @ 07:45:19
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback