Dagbok 27 juni

Idag blev det ett kort dressyrpass i ridhuset på plutten!
Det gick superbra! När jag hade kommit igång och började jobba i vanlig form så red jag först lite förvänd galopp, men sen red jag bara i trav, många slutor och öppnor och några skänkelvikningar och ryggningar.
Valle kändes jättefin! Han hade bra takt, tryck och tempo nästan hela tiden och flyttade jättefint för hjälperna! Och idag satt slutorna mycket bättre än vad de brukar göra, öppnorna är ju (y) och skänkelvikningarna kändes också fina, han blev inte så stel i formen som han kan bli!

Red bara i 30 minuter, efter det gick vi in i spolspiltan och schamponerade inför träningarna för Gunilla nu mån-tis. Sedan gick Valle i skritten ungefär 25 minuter och sen betade han en stund med mamma medan jag smörjde grejor :)

Imorrn blir det hård dag, vi åker till Gunillas gård på morgonen, på förmiddagen ska vi ha som programridningsgrej och träna på ett program medan någon filmar, sen ett till pass på eftermiddagen och på tisdag ännu ett till pass, och Valle ska bo över natten hos dem! Superkul kommer det bli :D

Jaja, lägger upp en gammal bild från tävlingen på K1 nu, vi hörs imorrn!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback