Dagbok 15 juni 2010

Tjenare på er!
Idag så bytte vi hage till Valle, förut stog han i en stor gräshage längst bort från stallet på eftermiddagen, nu står han i en gräshage som är precis bakom gödselcontainern bakom stallet på förmiddagar, det blir mycket smidigare för mig då, jag slipper gå upp i ottan för att ta bussen till stallet, vilket tar över en timme. Plus att det är fler hästar både när Valle står inne och ute, han är ju sällskapsjuk så det är skönt för honom :P

I alla fall! Idag blev det ett lätt joggingpass på utebanan, red även över bommar i trav och galopp. Red bara lång, låg form hela passet, mycket böja igenom och så. Det gick bra! Valle kändes dock väldigt seg så jag red bara i 40 minuter.
När vi red över bommarna så red jag över i olika tempon hela tiden, tex först kort arbetstrav och sen lite längre steg, samma i galoppen där jag även ändrade avståndet mellan bommarna en gång för att det skulle gå att korta upp galoppen mer över bommarna :)

Är nöjd med passet, imorrn kommer ju jag vara stalledig och Valle kommer nog bara gå i skritten så han kommer förhoppningsvis vara piggare på torsdag :P


Från tävlingen i söndags. Jaa han har bara 3 lindor, den 4e åkte av pga leran, och strax efter detta foto åkte även den andra bakbenslindan av...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback