Vecka 3 & 4, planering

Ja här kommer lite planering inför de kommande dagarna, kommer bli mycket tid i stallet i helgen samt mån-tis, det ska bli roligt men förmodligen lite mycket att göra!

Onsdag 18/1 - Imorgon plockar mamma upp mig efter skolan, Arragon får laser och massage på dagen och på eftermiddagen kommer hovis och skor honom. Han kommer bara promeneras. PLUGGA när jag kommer hem!

Torsdag 19/1 - Rida Arragon. PLUGGA!

Fredag 20/1 - Rida Arragon. PLUGGA!

Lördag 21/1 - Vi ska ta hand om Casini som ska vila, ska även rida Putte inför måndag-tisdag, så hans ägare Jeanette ska hjälpa mig. Rida Arragon.

Söndag 22/1 - Ta hand om och rida Casini. Rida Arragon.

Måndag 23/1 - Ta hand om Putte och Jeanettes unghäst Dior. Rida Putte eller Arragon.

Tisdag 24/1 - Ta hand om Putte och Dior. Rida Putte eller Arragon.

Så ser det ut för tillfället! Jag antar att Maria ska bort lör-sön och att Jeanette ska bort mån-tis, vet inte varför. Men de frågade mig om jag ville ta hand om deras hästar, och självklart vill jag det! Alltid lika kul att hjälpa till. Det blir nog riktigt proppat på mitt schema mån-tis, med tanke på att jag går i skolan också, men som sagt - roligt att få hjälpa till och rida andras hästar. Det är ju genom att rida många olika hästar som man utvecklas bäst som ryttare, så jag tar de flesta chanser jag får, just för att kunna utvecklas!

Jag vet inte ännu vilken dag Jeanette vill att jag ska rida Putte, vi får se på lördag. Oavsett vad så kommer jag nog bara låta Arragon promeneras den dagen jag rider Putte, det blir för mycket med båda två. Då lär vi inte komma hem förrän tolv på natten, haha!

Kommentarer
Postat av: Linnea

Hej! Kan du lägga upp en bild på de andra hästarna du ska ta hand om? Bra blogg :)Jag tycker du verkar vara en duktig och ambitiös ryttare, lycka till!

2012-01-18 @ 09:08:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback