Första ridpasset hemma!

Ja go'kväll på er!

Idag åkte vi ut till stallet så vi var där strax innan 10. Arragon gnäggade när vi kom in! Så söt, lilla vännen =) Vi tog ut honom på gången och jag borstade och gjorde honom lite fin. Sen kom Ninni och Anna, som visade hur de brukar stretcha/massera innan ridpasset - superbra övningar! Mest rumpa och rygg. När vi var klara sadlade vi och gick ut och promenerade fram långa slingan, lite ledarskapsövningar gjorde vi på vägen. Sen gick vi in i ridhuset och Anna hoppade upp och visade hur hon brukar sätta igång honom, visade superbra övningar för att lossa och lösa olika små svårigheter Arragon har, t.ex att han skjuter ut högerbogen i högervarv och sånt. Samtidigt pratade hon och berättade vad hon gjorde osv, toppenbra!

Efter ett tag bytte vi och jag fick sitta upp! Anna hjälpte mig som en liten "lektion". Galet roligt att vara tillbaka på hästryggen! Känns som en evighet sedan ;) Vi jobbade med samma övningar som Anna gjorde, jag lärde mig hur jag skulle göra osv. Övningarna bestod av små fyrkantiga volter i skritt, med kvartsbakdelsvändningar i hörnorna och mycket arbete i sluta, speciellt i höger varv, i syfte att få in högerbog och vänsterbak. I trav gjorde vi som ruter från sida till sida, även här med kvicka vändningar och lite tempoväxlingar. Fokus var att få honom att spåra och vara rak i halsen.

Efter ett tag på fyrkanten i skritt tyckte han att vi hade hållt på alldeles för länge, så han började fuska och fatta galopp istället osv. Men då var det bara att gå på i trav och öka takten lite så han inte kunde fortsätta, och sedan börja med något annat en stund innan vi kom tillbaka bara för att visa att han inte vann.

När vi var klara så promenerade jag och Anna med honom en bit mot Malma också, innan vi gick in i stallet och han fick äta!

Det gick jättebra allting, förutom när han tröttnade lite på oss i ridhuset, men det var förståeligt! Jag är lite ringrostig i ridningen nu, men det ska bli så otroligt kul att komma igång igen, speciellt med underbara Arragon! På fredag ska vi rida för instruktör för första gången! Ska få rida för Lena Lilja då, ska bli spännande att se hur det går.

Tyvärr glömde vi ta bra bilder och filma idag! Förlåt förlåt förlåt! Men jag LOVAR att det kommer upp från antingen imorgon eller träningen på fredag! Mamma tog i alla fall mobilbilder innan passet idag, de får ni så länge.


Dags för promenad i stormen.


Göllig.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Gud den är ju helt bedårande!!! måste komma ut och hälsa på er och se den!! hälsa lena, massa kramar!!

2012-01-04 @ 23:11:45
URL: http://ettanc.blogg.se/
Postat av: Charlotta Lundblad

På topsen är det smuts från tränset ;) Ja,borsten kan typ köpas på en skoaffär :D superbra!!! tack <3

2012-01-05 @ 01:15:02
URL: http://audinadenfina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback