23/1-12 Snö

Hemkommen och fixad, har precis kurat ihop mig i sängen och ska mysa lite innan jag sover =)

Ännu en effektiv och bra stalldag idag, skönt, vi börjar bli bättre på att inte söla känns det som. Hade alltså hand om 3 hästar idag - Arragon så klart, samt Putte och Dior. Vi började med de stora sakerna, gosade lite med Dior innan vi släppte ut honom i skritten. Han fick gå i 30 minuter, medan jag gjorde i ordning Putte inför ridpass och mamma snabbmockade deras boxar (de var redan mockade tidigare idag). Dior var superlugn och duktig, och även Putte! Gick ut i ridhuset och när jag väl hoppade upp så gjorde jag samma saker som jag gjorde i lördags när Jeanette hjälpte till - joggade i trav, tempoväxlingar i trav och galopp, ett par byten, bakdelsvändningar och ett par skänkelvikningar. Putte skötte sig exemplariskt!

Han är så galet rolig att rida, man vill bara sitta kvar där uppe flera timmar och göra en massa bytesserier och grejer... Han är ju inte så igång ännu. Men jag hoppas i alla fall verkligen att hon kommer fråga mig när hon vill ha hjälp flera gånger, han var verkligen superrolig och jag kände att han hjälpte mig i min ridning just för att han är lik A till ridsättet.

När vi var klara gick vi in och klädde av honom och han fick gå in i boxen, sedan satte vi på reflexer på A och gick ut för en promenad i snön (och mörkret...). Idag var han på riktigt bushumör, pigg var han också, så det blev ingen lugn promenad haha. Men det gick bra i alla fall!


Idag får vackra Putte stå för bilden! Detta är efter dagens pass =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback