22/1-12 Effektiv stalldag

Godkväll på er! Jag är verkligen dålig på att blogga direkt när jag kommer hem från stallet, det blir alltid i sista stund innan jag går och lägger mig... Men det är ju bättre än ingen bloggning alls! Försökte blogga från stallet idag men det sket sig...

Vi åkte i alla fall ut efter lunch idag. Hade hand om Casini idag också, så vi började med att göra iordning en häst var, sen gick vi ut i ridhuset. Jag satt upp på Casini och red honom medan mamma promenerade Arragon. Casini kändes riktigt fin, mycket bättre än sist jag red honom! Mycket finare i munnen och så skrittade han mycket bättre! Red en del skänkelvikningar och övergångar samt skolor för lösgjordheten. Red väl 45 minuter.

Sedan hoppade jag av och bytte häst med mami. Hon promenerade ner Casini medan jag gick en stund till med A. Hoppade sedan upp och började arbeta. Satte på straight siten i början av passet, tog sedan av den när vi kommit igång. Han var hur duktig och fin som helst idag! Mycket tempoväxlingar och övergångar även idag, samt enkla byten. När jag var klar promenerade vi ner innan vi gick in i stallet där mamma hade mockat och fixat hästarnas mat. Det kallas teamwork! Så vi var klara med två hästar på 3 timmar!

Idag blir det bara en bild från igår, kommer kanske fler i början av veckan! Suddig och dan, oredigerad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback