21/1-12 En bra dag!

Nu har vi kommit hem efter en lång stalldag! Ligger just nu och myser i sängen med musik, riktigt skönt. 8 timmar i stallet idag, lång men bra dag.

När vi kom dit så fixade jag i ordning lite i skåpet, rullade ihop tvättade lindor osv. Sedan kom Jeanette och vi började göra i ordning Putte. Började promenera runt hotellet - vilket vi fick ångra. Det var glashal isbana hela vägen runt, och det med en exalterad häst som inte har fyra broddar på skorna blev lite läskigt. Men vi klarade oss tillbaka helskinnade!

Väl tillbaka hoppade jag upp och började rida. Jeanette hjälpte så klart till. Det var hur kul som helst att rida honom! Så välriden och känslig. Joggade och gjorde mycket tempoväxlingar, lite sidvärts också. Han har varit skadad under en längre tid, och är under igångsättning nu. Så hon har inte hunnit komma mycket längre än till sidvärts. Det absolut roligaste med honom var nog tempoväxlingarna! Red bara lätt i traven, det var bara att rida lätt lite långsammare, krama med skänkeln och hålla ett bättre stöd på yttertygeln för att han skulle få i superkort trav, några gånger började han till och med gå in i sväv-trav. Och i galoppen var det verkligen bara att spänna magen så samlade han sig, och så fort jag slappnade av igen så gick han igång i arbetsgalopp igen!
Helt otrolig var han, och faktiskt lite lik Arragon att rida. Just att man verkligen måste vara supernoggrann med att hålla händerna stilla och mest rida med sätet samt skänklarna. Så det passet gav mig lite känsla för hur det skulle kännas, även på Arragon.

När vi var klara med Putte så var det dags för lunch för mig och mamma, godaste Delselius-pastasalladen! Mums. Sedan gjorde vi i ordning Arragon, promenerade och hoppade upp. Red med Straight Sit-bågen för att få ordning på mina händer, och mamma var på mig hela passet. Det gick superbra i alla fall, har verkligen något att jobba på där. Arragon var i alla fall superduktig! Jobbade mest rakriktning, övergångar och tempoväxlingar - målet med dagens pass var just att få lite ordning på min hand, så vi fokuserade på det.

Är supernöjd med dagen! Mamma fotade när jag red A, dock inte Putte. I början filmade hon lite men det blev inget värt att lägga upp här. Bilderna från passet på Arragon får vänta, de måste redigeras innan jag lägger upp dem, dock ska jag sova snart för jag är sjukt trött. Så ni får en printscreen av filmen så länge!


Jaa, så kan det gå.

Kommentarer
Postat av: M

Han blev lite rädd för kameran där.... var ingen bra idé att stå och fotografera.

2012-01-22 @ 12:41:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback