14/1-12 Träning på Ekerö

Godkväll!

Idag var det äntligen dags att åka till Ekerö, träna för Gunilla och träffa Widellarna. Arragon skötte sig exemplariskt han var så duktig hela dagen! Började med 30 minuters promenad i ridhuset innan jag hoppade upp. När träningen väl började så red vi mycket små tempoväxlingar i trav, skolor, skänkelvikningar.  galoppen red vi också mycket tempoväxlingar och enkla byten.

Är supernöjd! Vi har mycket att träna på så klart! Bland annat har jag lagt till med ett par ovanor - jag kollar ner alldeles för mycket, och har händerna alldeles för långt ner och brett isär. Så det tänkte jag på hela tiden och Gunilla var på mig så fort de åkte ner igen, superbra! Så nu har jag flera nya tips och även hennes röst i huvudet om mina händer, när jag rider.

Mamma tog med systemisen och fotade lite, det blev även en liten filmsnutt, om någon är intresserad kan jag kanske klippa ihop lite och visa?




Red lätt







3 sista bilderna kommer från filmen

Kommentarer
Postat av: Anna-Klara

Du har min drömhäst! Du måste skatta dig lycklig som har en så fantastisk häst :) Vilken PRE är han efter?

2012-01-15 @ 00:16:25
URL: http://hallingstrom.blogg.se/
Postat av: Anna-Klara

Sv: Jag förstår att det måste vara en häftig känsla! Kommer lätt följa din blogg så jag har nåt att dregla över haha! Rider tyvärr inte de två på "min" PRE längre.



Okej, ja då kan det ju bli rätt svårt. Jag vet inte hur det varit i hans fall. Men i Spanien är det nästan vanligast att man inte kastrerar hingstarna. Så det är inte så nogranna med att de ska vara godkända och så. Man betäcker helt enkelt med de hästarna man har hemma. (och sen så säljer man de dåliga hästarna till de naiva skandinavierna för sjuka priser haha)

Hos de seriösa stuteriena ser det ju såklart inte så ut. Men det kan nog vara svårt att få fram något. :/

2012-01-15 @ 16:14:04
URL: http://hallingstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback