Konkurrens - svar på kommentarer

Har fått lite önskemål om saker att skriva om, tänkte svara nu.

Vilka känns som de största "hoten" den 19:onde ? :)
Typ 5 stycken andra d-ponnyekipage :)


Innan jag skriver mitt svar på detta passar jag på att lägga upp en klok kommentar från Elli:
Största "hoten" på tävling är nästan alltid man själv, man får försöka att inte bli nervös osv... Men med ny häst eller ponny och första starten ska man inte ha några krav på sig själv utan bara gå ut och se hur man fungerar ihop på tävling..tycker jag :) Lycka till!

Tack Elli! Jag känner precis som henne. Jag har inga direkta resultat jag vill uppnå i helgen. Jag har bara mål med min ridning och hur jag vill att Arragon ska gå. Och som Elli skriver - största hotet är mig själv, att jag blir nervös eller börjar fippla i ridningen. Mitt mål är att inte göra något av detta, och bara göra så bra ifrån mig som möjligt.

Jag anser att alla har lika stor chans att vinna. Sen har jag självklart vissa ekipage som jag tror kommer i topp, men det är privat och jag håller det för mig själv, trots att de flesta som sett startlistan förmodligen har samma ekipage de tror på.

Men som sagt - jag satsar inte på någon vinst eller placering, jag vill bara få en bra känsla och jag kommer fokusera på min ponny och min ridning, det är bara dumt att hålla full koll på konkurrenterna, då tappar man sin egen koncentration. Sen vill jag självklart få minst 62% för att få ett av de nationella kvalen, men det har ju inget med de andra ekipagen att göra =)


Lägg gärna ut en planering! :)

Planering kommer förmodligen senare idag!


Kommentarer
Postat av: Fin hest!

Vilken snygging till ponny! :)

2012-02-14 @ 13:15:29
Postat av: Anonym

Lycka till på söndag!

2012-02-14 @ 21:06:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback