Kürträning 3/8-12

Idag tränade vi lite på utebanan samt red igenom küren en gång.

Igår red vi för portugisen Paulo Basto för första gången, och det funkade så bra så jag försökte rida så även idag, speciellt när jag joggade fram. Väldigt mjuk ridning, mycket jobb med att hålla jämnt stöd på tyglarna och ärlig bjudning i skänkelvikningar i trav samt tempoväxlingar i galopp.
När vi hade kommit igång och även gjort några skolor red jag igenom küren och tänkte på de tips jag fick av Gunilla när vi tränade för henne mån-tis. Vi satte den bra, måste fortfarande lära mig övergångarna bättre, sen hörde jag inte riktigt musiken på bortre kortsidan pga vinden så det blev en större musik-miss där. Arragon kändes grymt fin idag, vilket gjorde mig ännu mer peppad! :D

Bilder från derbyt samt Eskilstuna i våras.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback