Hästhagen 8-9 april 2012

På lördagen startade jag FEI lag och sedan debuterade vi i Kür på kvällen! Det var första tävlingen som var utomhus för oss, alla framridningar var ute och även vissa klasser. På framridningen inför första klassen var A spänd, hann inte galoppera så mycket men i slutet kändes han fin! Inne på banan blev han spänd igen, det var några ungar som sprang runt på läktaren precis när jag red förbi och musiken startade jättehögt mitt i ritten när jag red förbi högtalaren osv. Fick i alla fall ett par fina kommentarer av domarna. Slutade på 59,06%.

Inför küren kändes det mycket bättre på framridningen, i slutet av framridningen fick jag en grymt fin känsla och han fick riktigt fint schvung i traven, helt underbart var det att sitta på honom då!
Det var galet coolt att vinka igång musiken i ridhuset, oj oj oj! Galet härlig känsla, en miss fick vi i en förvänd galopp. Fick 66%, en av domarna gav till och med 68%! :D Är supernöjd med debuten i kür, hade trots allt ridit igenom den bara tre gånger innan haha.

Söndagen bjöd på hårda, iskalla vindar och regn, inte mysigt då min klass gick ute den dagen! Framridningen gick bra och han kändes superfin innan startsignal, sedan blev han skrämd precis när jag red upp och fortsatte vara spänd igenom programmet så slutade på 58,13%, men fina kommentarer ändock!

Det blev en bra lärohelg för oss, trots inte så bra prestationer. Fick hjälp av Anna och Ninni på framridningarna vilket var superbra! :D


Kommentarer
Postat av: Alma Ranebo

Roligt att küren gick så bra! :D Lägg upp filmen, coolt ju! :D

2012-04-11 @ 11:01:05
URL: http://almaranebo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback