21-24/4-12

Nu ska jag verkligen skärpa mig med bloggningen på riktigt, förlåt mig!

Senaste dagarna har vi "satt igång" Arragon igen efter hans lilla viloperiod. Vi har haft en sjö över ridbanan de senaste dagarna som vi använt ett par dagar för att träna lite styrka och miljö! Har då promenerat runt hotellet och sedan skrittat samt travat en stund på banan i låg form innan vi har gått in i ridhuset för att kunna galoppera lite.

I söndags åkte vi till Gustavsberg, även då för lite miljöträning då vi ska dit på fredag på programridning. Började med att jogga igång i lilla ridhuset innan vi gick in och fortsatte en stund i stora. Där inne var det även hinder framställda och ganska mycket ekipage. Arragon var i alla fall superduktig! Red inte så mycket rörelser då utan mest övergångar och tränade på att själv hålla handen korrekt.

Idag blev det trim i ridhuset, red mycket delar ur FEI-programmen. Det gick bra, även idag tränade jag också på att hålla korrekt handställning. Promenerade fram runt hotellet och skrittade även av utomhus.


Sjön häromdagen ;)




Ett par bilder från idag, efter passet!

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Sv: Är det programridning på Gurra på fredag? För vem? :)

2012-04-25 @ 08:14:22
URL: http://knasryttaren.blogg.se/
Postat av: S

jättefin ponny, vad är ditt mål med honom?

2012-04-25 @ 10:05:21
Postat av: ELin

Hej jag skulle bara vilja säga att du har en fin blogg och jättesöt ponny! <3

2012-04-25 @ 10:50:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback