Träning för Lena Lilja 8 september 2011

Skrev upp mig som reserv för Lena Lilja-träningarna och fick faktiskt en plats! Har velat testa att rida för henne sedan vi hade sitsträning med Sjövillan i somras, men det har inte blivit av.

Det gick i alla fall huur bra som helst! Får gärna en ordinarieplats för henne varannan vecka, hon är superbra! Jag sa att jag gärna tränade skolorna lite, de är vårat största problem vid sidan av framåtbjudningen som ibland inte existerar.

Vi började jobba i skritt på volten. Jag skulle ställa ordentligt inåt och samtidigt peta ut baken så att det blev lite som en förvänd sluta, för att han skulle komma upp sig i ryggen - det är ju då framåtbjudningen kommer. Red på stora volten och gick in då och då på supersmå volter ett par varv, och sedan gå ut på stora volten igen och fortsätta.

Gjorde detta i båda varven i skritt tills han släppte efter. Jag kände verkligen när han gjorde det för då behövde jag inte hålla ett lika stadigt stöd på innertygeln, utan han kom ner i formen och höll sig där självmant! Gjorde lite samma sak i traven och jisses vad det kändes bra! Red några öppnor åt båda hållen. Så fina och enkla öppnor har vi nog aldrig åstadkommit! Herregud säger jag bar, de bara flöt på utan ansträngning och han gick inte upp i formen!

Avslutade med endast lite galopp. Där behövde jag inte arbeta alls lika mycket, när han väl är igenom i kroppen i traven så blir galoppen också super. Red bara ett par enkla byten som gick bra innan vi joggade ner. Skrittade sedan runt hotellet.

Såhär fint har han verkligen inte gått på väldigt länge så jag är galet nöjd, detta behövdes verkligen inför tävlingen idag! :D Superbra tips med förvända slutan!


Hahah håruppsättning på SM, hade inga speglar i det mobila stallet xD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback