Träning för Hanchen 5 september 2011

Igår tränade vi för Hanchen. Hann inte riktigt rida fram så länge jag tänkt mig då jag slutade sent och fick ruscha till stallet osv ;) Men det verkade vara bra då Valle gick som en klocka ändå! Är supernöjd med passet. Red ett par moment ur FEI Inledande som är DM-klassen.

Började i trav med öppna på halva långsidan, sedan 8metersvolt och sluta in till medellinjen och ut på fyrkanten. Det gick bra, de första slutorna blev lite väl stela men sedan fick vi till det bättre. Red även lite skänkelvikningar.

I galoppen red vi serpentiner, både med bibehållen förvänd galopp samt med enkla byten vid varje passering av medellinjen. De första enkla bytena blev inte så bra, galoppfattningarna blev lite sega och Valle gick ur formen. Efter några försök till gick det mycket bättre! Red även ett par galoppslutor och förvänd galopp på fyrkantsspåret som gick bra.

I slutet gick vi in på volten och Hanchen tog fram långpiskan för att väcka Valle lite genom att snärta lite i marken när jag skulle fatta galopp. Han blev lite för stressad först men efter några fattningar och avsaktningar gick det väldigt mycket bättre. Då gick vi ner till trav och gjorde en ökning innan det var dags att trava av. Sen gick vi ut och skrittade av runt hotellet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback