Elit final på Årsta-Runsten 22 oktober 2011

Igår gick elitfinalen av stapeln på ÅrstaRunsten! Först ut i laget var Agnes på Uptown Boy som sammanlagt red ihop 63,07%, hon var nöjd!
Sedan var det min och Valles tur! På framridningen var han jättepigg och på, det var galet lerigt och äckligt underlag tyvärr. Jobbade mest i skritt samt skolor i trav och lite volter i galopp. Han kändes fin, fick honom dock inte till den punkten av lösgjordhet som jag hade velat ha.
I collectingring var han helt uppstressad och framåt, jag kunde knappt trava, han bara for iväg! Så jag red mest i skritt där med, rund, låg form.
Sen vände det totalt inne på banan! Han segade ihop totalt och blev tittig vid domarna och mitten på ena långsidan. På grund av att jag inte fick igenom lösgjordheten på framridningen så blev formen dålig och öppen och ojämn också. Jag blev sur och besviken efter ritten, men efter en stund blev jag mest förvånad, vad hände liksom?
Slutade i alla fall sammanlagt på 58,15%, fick tre 3or och en hel fel 5or och några 4or. Domarna tyckte att jag kom ut vid fel bokstav från en diagonal, vilket känns riktigt skumt då jag kan programmet och ingen jag frågade tyckte att jag red fel... hmm? Jaja ;)

Näst ut var Elinore på Bogis Miss. Hennes ritt var fin, några små missar men inget märkvärdigt. Missy gick något bakom lod, men domarna var galet snåla så hennes procent var inte mycket bättre än min, hon fick 58,42%. Men hon var nöjd!
Sist ut var Catherine hon red superfint som vanligt, Bambino gick fint! Hon fick 65,52%.

Individuellt slutade Elinore och jag på 18e samt 19e plats, Agnes knep en fin 7e placering och Catherine red upp sig till en 3e placering! Superbra jobbat! Laget kom även 3a i omgången och totalt, endast 1,5% från Djursholm! Vi är så gryymt nöjda och glada! Från att alla i laget red dåligt första omgången då vi kom 5a, till att ligga Djursholm och 2a placeringen hack i häl omgång 2 och 3! 1% ifrån båda gångerna, grymt duktiga tjejer! :D




Och den obligatoriska hopp-bilden!

Kärlek till er tjejer, tack för en underbart rolig höst-säsong! ♥ ♥ ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback