Provridning och träning för Lena 3 november 2011

Igår var vi alltså och iväg och provred EG Gould på Rånäs på förmiddagen! Det gick bra. När vi kom dit så stod han skälv i stallet och man kunde knappt tro att det var en 6-åring! Han stod verkligen och sov på gången också, otroligt psyke! Han var dock inte alls likadan när vi kom igångmed ridpasset. Riktigt rolig att rida, mycket egen motor och tänkte en del uppåt i igångsättningar osv, han kommer nog ha lätt för samling när han har byggt upp sig mer! Så nu är det upp till oss att fundera, vi är välkomna tillbaka och rida igen om vi vill.

Efter provridningen åkte vi hem och chillade lite innan det var dags att åka till Fågelbro för att träna för Lena! Träningen gick suuuperbra, trots att jag bara hann rida fram i 10-15 minuter. Fortsatte arbeta med samlingen och efter en stund kom Valle loss galet bra i formen och samlingen blev bättre och bättre! Jag fick arbeta mycket med överskänklarna, vilket var galet nyttigt för mig! Är riktigt dålig på att använda överskänklarna i vardagen, så jag behövde verkligen det här passet! Duktig ponny och ryttare med ångest på väg hem ;)


♥ ♥ ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback