Tävlingen 22 maj 2011

I söndags var vi ju på Årsta-Runsten och red finalomgången i division I! Har inte hunnit skriva om det ännu pga skolresan men här kommer det!

I laget den är omgången red:
• Ella Viebke & Daylight
• Elinore Jonsson & Bogis Miss
• Ebba Widell & Touch of Class
• Jag & Valle


Som vanligt hade jag inte förväntningar alls resultatmässigt för mig och Valle, den här omgången var det fler och bättre ekipage dessutom. I förklassen, som reds i LA.1, red Ella & Elinore. Ella red ihop 67,10% och vann C-ponny klassen! Elinore red ihop 60,78%.

Sen var det dags för lagklassen, som gick i LA.P1. Det var även 3 domare som dömde den klassen, vilket var roligt men samtidigt nervöst, den kan ju bli så att någon dömer ner en osv. Först ut red Ella som fick 58,94%, jag såg tyvärr inte ritten, men det var deras debut i LA.P1 så jag tycker att det var fullt godkänt! =)

Efter Ella var det Elinores tur. Ritten såg fin ut, lite missar i enkla bytena och Missy såg lite spänd ut, men hon fick ändå sammanlagt 65,96% och gick därmed upp i ledning!

Sen red alltså Ebba. Ritten såg fin ut, hon tappade tyglarna lite tyvärr, men inga stora missar vad jag såg. Hon fick 64,47% sammanlagt, vilket var riktigt bra! Domarna låg lite lågt på vissa ekipage tyckte jag.

Sist ut red alltså jag. Valle segade ihop totalt i travprogrammet, enligt mig existerade knappt ökningarna. Dock inga stora missar. Galoppen kändes inte alls lika seg, och jag fick till enkla bytena bra! Dock var jag inte nöjd när jag kom ut, Valle hade ingen anledning till att sega ihop på det viset. Procenten överraskade mig verkligen - 67,63%!


Om jag ska vara ärlig tycker jag att 70% var överbetalt, ritten var inte så bra. Men det är ju bara att tacka och le! Med det vann jag klassen individuellt, och Elinore kom 2a! Ebba blev även placerad 3a individuellt för C-ponnyerna! :D

Laget vann även omgången, och efter 3 raka segrar i omgångarna så segrade vi även i totalen, så Sjövillan vann hela division I allsvenskan 2011! :D :D :D

Peter har kameran och är bortrest över helgen, och jag har tyvärr inte hunnit ladda upp bilderna från helgen... Kommer nästa vecka ;)

Kommentarer
Postat av: Patricia

kul, grattis till er :D

2011-05-29 @ 19:38:18
URL: http://ponnynceline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback