Prestationspsykologi med Pierre Mood

Igår var vi som sagt på individuellt samtal med Pierre, prestationspsykologi. Det var väldigt bra, jag själv hade inte mycket att ta upp då jag känner att det verkligen har börjat gå mycket bättre nu, och jag är inte ens i närheten lika nervös som jag vart tidigare inför tävlingar (jag var mer nervös inför samtalet än jag var inför tävlingen dagen efter!).

Men som sagt gick det bra, vi gick igenom "prestationscirkeln" med bl.a rutiner, mål osv. Fick några bra tips, bland annat att jag skulle börja skriva vad JAG gjort bra varje ridpass, på bloggen. Hah, enklare sagt än gjort. Men det är ju bra för självförtroendet. Så jag ska försöka börja göra det, i alla fall de pass som är träning/tävling. Hah... Jaa sen pratade vi om mina mål och tävlingar, hur det gått tidigare osv, matvanor vid tävling, prestationsångest, stress, nervositet osv osv. Det var inte mycket att diskutera där, jag har prio 1, 2 och 3 tävlingar (Prio 3=allsvenskan, Prio 2=nationella, Prio 1=SM). Mina matvanor på tävling är ju dock inte de bästa, måste börja äta och dricka mer och mer regelbundet under tävlingsdagar. Dock har det faktiskt blivit bättre i och med att jag är mindre nervös, men det måste fortsätta uppåt! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback