Eskilstuna 1 maj 2011

Jag är ledsen över att jag inte har bloggat förrän nu, men har inte haft tid, och när jag haft tid över har jag gått igenom och rensat bland de 700 bilderna som togs igår haha... =)

Det blev en tidig morgon, gick upp vid 4 och åkte från stallet med hästen klockan 6. Min första starttid var 09.18.
Först red jag i alla fall FEI lagtävlansprogram. Det var ju utomhus, både framridning och tävling, för första gången i år så det var lite spänt över hur det skulle gå. Valle kändes i alla fall jättefin på framridningen, något spänd pga att det blåste som attan.
När jag skulle in i collecting så visste jag inte om att det var direktinridning så heh, jag råkade rida iiin... Dock gjorde det ingenting som tur va! Red ut igen och inväntade startsignal. Själva programmet kändes fint, lite spänd ponny som sagt och några missar + att han blev skrämd av någon tjej som hukade sig som ett lejon i ena hörnan i slutet på programmet haha.
Poängen:



Som ni ser, toppenprocent! Blev verkligen glad att jag fick över 61%, lite surt dock att det var så nära SM-kval tyckte vi då! Gillar i alla fall domare C, Ulf Wilken heh, bra bra procent! (y)


Andra klassen var som ni kanske förstår FEI individuella mästerskapsprogrammet! Även här fick jag tidig starttid, startnummer 2 av typ 24 ekipage :P Nu kändes Valle i alla fall mycket mer avslappnad förutom när funktionärerna vattnade tävlingsbanorna :P Men han var ändå mjukare och mer eftergiven.
På banan hade vi inga stora missar, Valle kunde vart lite mer kvick för skänkeln men annars var jag väldigt nöjd efteråt!
Procenten:



!!!!!!!! Behöver nog inte säga mycket mer haha! SM-kvalen kirrade! Det känns verkligen så otrooooligt skönt, alla nationella vi vart på har jag hela tiden känt den lilla pressen att klara kvalet, och så känner man ju liksom. Men nu när jag inte behöver fler egentligen kan jag slappna av lite, och självklart försöka rida bättre och bättre och förhoppningsvis spräcka 66%-gränsen nationellt!
Låg på placering genom hela klassen, typ näst sista ryttaren petade ner mig hah, det var ju såklart inte planerat att få placering men det hade vart underbart, och man hoppas ju alltid! Men att komma 1a utanför placering, det är inte fy skam det heller! =D


Grattis till Ebba & Totte som tog sitt första SM-kval i mästerskapsklassen också, ni var så duktiga och du red så fint Ebba, du är så grymt bra! <3

Grattis även till Lee & Electra, som vann sin första nationella klass på den otroligt höga procenten - drygt 69%! Grattis igen <3


Ett smakprov på gårdagens bilder, har runt 700 jag måste rensa och redigera så det kommer mer imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback