KvK träning igår, 28 februari 2011

Japp, igår var det träning för Kristian igen, på Högdalens Gård denna gång! Red tillsammans med Lee-Electra i 45 minuter. Det gick rätt bra. Valle kändes lite trött efter tävlingen, och väldigt stel i vänstervarv, i halsen liksom.

Började med att arbeta på två stora volter, som en 8a. På varje öppen del av volten flyttade vi som skänkelvikningar undan innerskänkeln, sen vid voltbytet gjorde vi avsaktning till skritt, skrittade några steg, sedan trav igen. Fick upp ett rätt okej tempo, och skänkelvikningarna undan högerskänkeln satt fint! Som sagt var han stel i vänstervarvet och jag fick inte riktigt till någon speciellt bra skänkelvikning där över huvud taget.
Sen fortsatte vi med att göra öppnor på lånsidorna i båda varven. Öppna halva långsidan, 10 metersvolt och sedan fortsätta i öppna till kortsidan. Även här var han otroligt ovillig i vänsteröppnorna, vet inte vad det var ;s

Arbetade även en del i förvänd galopp samt tempoväxlingar i trav. Förvända galoppen gick rätt bra, även tempoväxlingarna =)

Fick väldigt bra tips av Kristian hur jag ska skänkla (haha det där lät väldigt amatör-aktigt!), men liksom typ kicka till honom när han måste reagera mer. Har även känt att jag har börjat sitta i stolssits mer?! Mina ben är liksom alldeles för långt fram, inte okej! Måste tänka mycket mer på det nu, så det inte blir en hemsk ovana.




Lee & Electra


Kristian




Annelie kom och kollade :D










Kortad trav. Seriöst mitt ben? Omg =(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback