Svar på kommentar



Svar: Vi ska sälja för att vi känner att han inte riktigt räcker till, som du säger. Han är 16 år nu och han pallar inte trycket. Det hade vart en helt annan sak om han gick som på träning, på tävling. Om han gått som på träning så hade vi kommit topp 3 på många nationella tävlingar, helt klart. Men han gör tyvärr inte det och när jag tävlar får jag känslan av att han inte riktigt vill. Han har ju även haft problem med lederna osv, och behandlingarna håller inte hur länge som helst. Och hur kul är det att tävla en ponny som behöver behandlas konstant för att klara av att tävlas? Inte så kul kan jag tänka mig ;)

Mina ambitioner kommer jag förmodligen aldrig uppnå, oavsett vi behåller Valle eller köper ny. Jag vill tävla Globenküren och Falsterbo och internationellt på ponny. Dock fyller jag 15 år i år, så nästa år är mitt sista år att tävla Globen och internationellt, så dit kommer jag förmodligen aldrig komma. Dessutom skulle vi aldrig ha råd att åka utomlands. Jag vet inte om Falsterbo har samma åldersgräns som Globen, men oavsett så kommer nog även den tävlingen förbli en dröm.

Mer uppnåeliga mål är att fortsätta tävla nationellt och rida SM flera år. Som sagt klarar inte Valle av det, fysiskt. Och det är inte så kul att åka ut och tävla när ponnyn inte går fram så fort man kommer in på banan, det tar liksom stopp då.

Jag har som ambition att kunna åka ut och tävla nationellt på en ponny som klarar av det, och som har motor och verkligen vill och tycker att det är roligt.

Hoppas det svaret räcker.

Btw skulle jag verkligen uppskatta om ni åtminstonde kan skriva era namn, speciellt om ni kommenterar negativa kommentarer. Vet inte om den sista frågan var meningen att låta negativ, men det låter som det tycker jag.

Kommentarer
Postat av: Stina

Nej, frågan var inte negativt menad i alla fall. Det är väl bra att sälja om ens ponny/häst har tappat tävlingsmotivationen och man själv vill fortsätta tävla!?



Tänker du rida ponny tills du är 18?

2011-06-27 @ 17:48:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback