Hammarö 17-19 juni 2011

I fredags bar det av mot Hammarö, utanför Karlstad! Köer genom hela stan som tog en dryg timme extra, så vi kom fram runt 7!

På lördagen red jag FEI Mästerskap vid lunch. Jag hade en bra känsla på framridningen, dock försvann den på banan. En grov miss fick jag, ett kort avbrott i ena förvända galoppen, men inget utöver det. Hade dock intalat mig innan att det inte skulle göra saken bättre att bli besviken eller arg efteråt, så jag tog det med ro. Fick följande % av domarna:



Gillar mest domare M, haha. Nej men ni ser procenterna. Efter att jag sett ritten på film måste jag faktiskt säga att ritten var värd mer än 61-62. Visst gick Valle i för öppen form och ökningarna var dåliga, men som sagt var det inga missar utöver det. Men som sagt - jag är nöjd ändå =)

På söndagen red jag, efter mycket om och men, FEI mästerskap. Även här hade jag en fin känsla på framridningen. Energin försvann inte lika mycket den här klassen tycker jag, och inga stora missar. Fick:


Även här blev vi nerdömda tycker jag och mamma. Ritten var definitivt värd flera procent mer än 58, tycker att den borde legat runt 62-63 i alla fall. Men detta är ju trots allt en bedömningssport, domarna bestämmer och de tycker olika och bedömer på olika sätt.

Tycker i alla fall att det var coolt att vi kom 12a båda dagarna!

En sak som verkligen var på våran sida den här helgen var iaf vädret! Det regnade tydligen som tusan här hemma och på andra ställen under helgen, och väderleksprognosen för Hammarö såg inte heller ljus ut. Det regnade lite när vi kom fram i fredags, på lördagen blev det faktiskt ganska varmt och mestadels sol, sen regnade det under natten. På söndagen var det mest moln men bra temperatur och några enstaka regndroppar. Skönt med regn på nätterna - då slapp vi dammiga banor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback