25 juni 2011

Idag så följde Peter med mig och mamma till stallet och vi hade tänkt gå ut på stora ängen och galoppera och ha det mysigt. Vädret såg fint ut på väg ut, sedan började det dugga när jag hoppade upp. Vi hann kanske 100 meter innan det började ösregna! Peter gick i shorts och t-shirt och jag hade stövlar och dressyrsadeln... Vi gick en bit till och tog skydd under några träd en stund, men regnet slutade inte... Vi valde att vända, alla var dyngsura redan. Gick in i ridhuset och trimmade istället. Det kanske var ment to be, Valle var galet fin! Han var sjukt pigg efter att ha vilat igår och stått inne idag, han började till och med bocka i galoppen en gång!

Tränade en del på samlingen i galoppen, en del förvänd också. Mycket skolor och skänkelvikningar i traven. Han hade verkligen rätt energi och power idag, tänk om han gick såhär jämt! Då skulle vi alltid vinna haha :D

När vi var klara så kollade vi ut och då hade det minsann precis slutat regna så vi skrittade av runt hotellet, och resten av dagen har det varit helt underbart väder! Snacka om att ha valt helt fel timma att rida ut på :P

Är i alla fall supernöjd över min älskade lilla ponnyplutt idag, han var sååå duktig ♥



Från programridning för Roggan på Kersö i vintras, och OJ vad muppig jag ser ut ;)

Kommentarer
Postat av: Sofie - it's me that geek

Så kul att det gick bra :-)

2011-06-26 @ 22:48:49
URL: http://thatgeek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback