20-21 juni 2011

Svinigt bloggat, I know, I'm sorry!

I måndags fick Valle i alla fall vila helt, vilket han tyckte var skönt! Igår så följde min vän Maja med till stallet, hon fick skritta och trava lite sen hoppade jag upp och joggade lite, allt i ridhuset pga vädret ;) Valle var i alla fall superduktig, pigg och mysig =)

Jag har även tagit hand om Casini mån-ons! Både i måndags och igår (tisdag) så blev det ridhuset, tänkte rida ut igår men det började spöregna när jag skulle ut så jag valde ridhuset för att vi inte skulle bli blöta och nerkylda :P (Och för att inte förstöra sadeln :P). Båda dagarna gick det bra! Casini var en aning piggare på måndagen. Red på tränsbett båda dagarna och jag kan inte riktigt pressa honom på det eftersom att jag inte hittat knapparna på honom, och när jag försöker korta upp och få ihop honom bättre så kärvar han i munnen. Då känner jag att det är lika bra att fortsätta i lägre men ändå på ett sätt bättre form ;) Red mycket mjukgörande, skänkelvikningar och skolor samt förvänd galopp. Det gick bra, är riktigt nöjd! Red inte så länge någon av dagarna, kanske 40-45 minuter.

En väääääldigt dålig bild på Maja och Valle från igår:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback