Underbar ponny 25 juli 2011

Idag blev det som sagt lite lätt dressyr i ridhuset! Planen var att skritta fram & av runt hotellet men det satte regnet stopp för... Ville inte förstöra sadeln eller stövlarna mer än nödvändigt :P

Som sagt var det ett lätt pass idag, kände bara igenom honom lite i i alla gångarter, gjorde ett par ökningar, lite skänkelvikningar & skolor samt förvänd galopp. Formen var så klart skraltig efter att inte blivit riden på 3 veckor, det är ju förståeligt. Men Valles motor - WOW! Helt galet, formen spelade ingen roll idag kan jag säga, jag satt ändå där uppe på hästryggen och skrattade av lycka. Valle trampade på som en gud med bakbenen och arbetade superfint med ryggen. Jag har känt det de här få dagarna jag har ridit efter spat, han verkligen arbetar igenom hela kroppen mycket bättre och får bättre övertramp i skritten. I slutet av passet gjorde jag 2 galoppökningar, och herregud - Gunilla skulle sett dom ökningarna! Formen var väl inte speciellt fin men som han tog i! Och jag behövde knappt nudda med skänkeln innan han for iväg! Herregud säger jag bara, nu gäller det bara att försöka hålla kvar det här. Red bara i 35 minuter =)


Kommentarer
Postat av: Ansi

Underbara Vallegubben!

2011-07-26 @ 14:11:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback