Härlig dag 23 juli 2011

Igår hämtade vi ju som sagt Valle! Han stod 20 minuter på vitafloor innan vi åkte och sedan gick han i skritten 45 minuter när vi kom hem =)

Idag åkte jag och mami till stallet på eftermiddagen. Just nu går Valle ute heldagar med Oddy så vi tog in honom när vi kom. Borstade av och fixade innan jag hoppade upp för en mysig skrittur i solskenet! Red ner till stora ängen och skrittade över den och sedan längs vägen till stallet igen. Valle gick på långa tyglar förutom på ängen, jobbade bara lösgörande och ställa-böja, inget annat. Valle skötte sig utmärkt! Han kändes även mycket mjuk och villig neråt i formen. Efter 3 veckor på Karlslund har han ju byggt riktigt fina muskler, främst på lår och vid manken/bogen. Och han har ökat sin styrka i allmänhet, och enligt hur han kändes att skritta på idag så har det gett resultat! Han kändes riktigt igenom i kroppen och elastisk i ryggen och han verkligen gungade igenom sig, riktigt kul! Vi var ute i 55 minuter, dock inte ansträngande.

Är galet taggad inför måndag, då ska jag rida igenom ett ordentligt dressyrpass för första gången! Längtar ♥

Efter passet så fick Valle sig en ordentlig dusch/schampoonering, vilket verkligen behövdes! Så nu är han även en aning renare. Både jag och mami tog lite bilder idag, och jag fixade en bild från Google Earth på hur ridvägen ser ut! :D






Valle! <3


På ängen


Gullig efter ritten <3


Snygging efter bad


Älskade lilla guldponnyn <3

Kommentarer
Postat av: Elsa

Vilken bra idé att lägga upp bild på ridvägen =))

2011-07-23 @ 23:22:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback