Dressyr 14 januari 2011

Igår blev det ett längre dressyrpass i ridhuset, ungefär en timme. Det var bara jag och Rosanna i ridhuset, väldigt skönt, plus att jag kunde rida igenom LA.P1an :D Valle gick riktigt fint, han var super i formen och klev på som bara den, piggelin! Innan jag red igenom programmet red jag lite öppnor och slutor och kände på honom, en del övergångar, skänkelvikningar också. Programmet kändes helt okey, fast jag var osäker på vägarna men jag fick ihop det till slut :P Fick till ett riktigt fint enkelt byte, och öppnorna kändes toppen! Efter att jag ridit programmet red jag lite mer slutor och travökningar. Travökningarna gick fint, första 2 blev liite ojämna och han saktade in för tidigt på diagonalen, men den sista fick jag till riktigt bra! :D Slutorna gick väl bra, eller högerslutan gick bra, men åt vänster är det ju mycket svårare för att han inte vill att jag tar för hårt i vänstertygeln, han stödjer liksom inte fullt ut på den, så när jag tar i den för att han ska behålla ställningen i slutan så kör han upp huvudet. Efter ett par försök fick jag till det, och jisses vilken sluta! :D Den blev verkligen riktigt fin, och jag travade av direkt efter den. Hade nya stövlarna idag för andra gången hah, så på grund av det så var det väl några saker som hade blivit bättre om jag hade kunnat röra benen ordentligt, men jag kommer ju aldrig kunna använda som ordentligt om jag inte rider in dom först, right? ;)


Rosanna-Darwin, jag-Valle

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback