25 januari 2011

Igår hann jag tyvärr inte blogga. Red i alla fall Casini och Valle =D Började med Casini, vilket gick bra! I början var han lite "klämmig" och kom inte riktigt fram, och jag var dum nog att inte bara skänkla fram haha, men efter en stund gick han på riktigt fint. Det blev bara väldigt lätt dressyr, trav på fyrkantspåret, volter i olika storlekar, lite skänkelvikningar och så. Han var rätt svettig i måndags efter att Hanchen ridit så jag kände att jag bara borde ta det lugnt ;) Red i drygt 45-50 minuter.
Sen var det Valles tur! Han var så himla söt, när jag stod och gjorde iordning Casini var jag tvungen att stå i gången precis utanför hans box så han såg mig hela tiden, och jag märkte verkligen att han undrade vad jag gjorde med en annan häst haha, han krävde uppmärksamhet hela tiden, jag fick verkligen skuldkänslor ;s Mamma gjorde iordning Valle medan jag red, sen gick hon bara in i ridhuset så bytte vi häst när jag var klar, och enligt mamma var han lite uppe i varv på gången, sen travade han hela vägen till ridhuset, som om han visste att jag var där inne med en annan häst! Min lilla pluuutt :') Sen när jag red kändes det verkligen som att han ansträngde sig för att gå bra och verkligen tänkte typ "Kolla, jag är bäst, du får inte byta ut mig mot en annan häst!!" x) Men jaa - han var bäst igår! Han gick riktigt fint. Red bara ett väldigt lätt och kort dressyrpass. Mest låg, rund form och rida lätt, sen i slutet red jag bara öppna-sluta åt båda hållen och ett par enkla byten. Från höger till vänster galopp går det riktigt bra, han blir lite öppen åt andra hållet, men enkla bytena har annars förbättrats otroligt mycket! =D Skolorna kändes fina (y) Valle red jag bara runt 35 minuter ;)

Haha Valle, på våran allra första tävling, lokal LB:1 på Järna :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback