Resten av Talang-sammanträffen 30 januari 2011

Förlåt för att jag inte har bloggat, har vart på klassresa fram till igår kväll så ;)

Sista dagen på Talang startade med frukost och sedan Prestationspsykologi-föreläsning med Pierre Mood. Vi pratade mycket om vad som påverkar oss inför och under tävling, hur vi beter oss och reagerar i olika situationer, vi pratade om mål vi har inom ridningen/mentalt också. Vi fick lite uppgifter vi gjorde i par tillsammans med en annan Talang. Vi pratade om hur man skulle tänka osv inför tävling, och en grej som verkligen är bra - Tänk inte på det du Inte ska göra/kan göra/kommer göra/skulle kunna göra! Man ska tänka på det man är bra på, och jaa, tänka på allt "positivt" och inte negativt! Riktigt bra att tänka på tycker jag ;)

Vi hade föreläsning med honom enda till lunch, och efter den var det dags för det fruktade fyspasset för Eva Nilbrink! Vi tränade mest bålen, körde grundläggande Core-träning. Olika knäböj, situps/crunches, sidoplankan, plankan, rygglyft osv. Jag var darrig redan efter 10 minuter kan jag säga hah ;) Men riktigt nyttig träning! Alla fick med sig en CD hem på 30 minuter, där hon visar och berättar det man ska göra. Så nu ska jag bara fysa 30x2 gånger i veckan, sen kommer det även vara fys på Feel Good i Täby någon gång i veckan med Eva ;)

Efter fysen var det avslutning och sen var sammanträffen slut! Det var riktigt lärorikt och roligt tycker jag! =D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback