6 februari 2011 - Programridning för Roger Olsson

Igår red jag som sagt programridning för Roger Olsson på Kersö gård, som ligger längst ut på Ekerö. Det var hur roligt som helst, och gården... den var helt otrolig! Alltså jag höll på att smälla av när vi körde igenom de elektriska grindarna haha :D Jag gick in en snabbis i stallet när jag och Ebba letade efter Helena, och jaa.... Herregud! Ridhuset var också jättefint, riktigt fint underlag, och jätteljust och fint! Det var otroligt trevligt att komma dit, alla var så välkomnande och trevliga, jag blev så glad när jag kom dit haha :D

Själva programridningen då ;) Det kändes fin när jag red fram, lite uppe i varv och stödde inte ordentligt på bettet dock. När min tid startade, klockan 12, började vi med att rida igenom programmet en gång då Roger bara kollade. Jag valde då FEI lagtävlansprogrammet. Sen när jag ridit igenom det en gång gav han mig lite tips och berättade vad han tyckte. Han sa att jag verkade kunna det mesta tekniskt sett, men att Valle behövde slappna av i nacken i vissa tillfällen. Och när nacken kommer ner rätt kommer ju även ryggen upp och rumpan in på rätt sätt. Och jaa, jag kan inte mer än hålla med, det är ju just det problemet som vi alltid haft!

Sen skrittade vi ett par varv på långa tyglar och körde sedan programmet igen, nu bedömde han även och gav lite instruktioner. Dock tyckte både jag och han att första rundan var en aning bättre, han hade mer power då ;) Sen travade jag av och skrittade av sen.

Jag fick sammanlagt 66,94% =D Är verkligen supernöjd, det är ju nästan 67 haha :D Och ett SM-kval ;) Fick tre stycken 8or, en på ett enkelt byte! Hah det är jag mest stolt över =D

en bild från passet :D

Kommentarer
Postat av: elin [foto & vardag]

vilken härlig blogg du har, jag gillar den verkligen! :) du kanske är intresserad av att följa varandra via bloglovin? :)

2011-02-07 @ 20:41:54
URL: http://elinmargaretalanden.blogg.se/
Postat av: Ansi

ÅÅÅÅHHHH vad fin han är!!! Kram:))

2011-02-08 @ 20:16:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback