20 februari 2011 - Träning för KvK!

I söndags var det ju dags för första träningen för Kristian, på Ågesta Ridskola! =D Vi skulle rida en timmes-pass två och två, jag skulle rida tsm med Lee-Electra. Tyvärr fick dom inte igång bilen imorse så de kom inte =(( Men det var ju rätt bra för mig ändå, vi fick 1 timmes privat träning! Det var toppen ändå ju :D

Vi red bara grundläggande. Mest övergångar och tempoväxlingar. Första delen av passet red vi i väldigt låg arbetsform och jag skulle ha händerna väldigt långt ner och brett isär. Red på fyrkantspåret och diagonalen, övergångar trav-skritt-trav, halt ibland osv. Sen gjorde vi bara halvhalter istället för avsaktningar. Jag fick fokusera mycket på min hand, det var liksom rätt ovant att sitta med händerna så långt ner hehe ;) Tränade även på att hålla helt jämnt stöd på tygeln, jag har ju väldiga problem med min vänsterhand, jag släpper efter där typ hela tiden... Måste träna på det!!
Fortsatte med samma övningar i galopp också, galopp-skritt-galopp, halt ibland, och sen även bara halvhalter.
Efter ungefär halva passet plockade jag upp mina händer och Valles form så det blev mer "tävlingsform". Jobbade på samma övningar och även skänkelvikningar. Det gick fint!

Är verkligen supernöjd med passet, Kristian var riktigt bra och pedagogisk, noggrann och engagerad! Det ska blir riktigt roligt att få chansen att fortsätta träna för honom =D























Bästa ponin :D Bilder fotade av min styvpappa Peter, tack för att du följde med! =)

Kommentarer
Postat av: Matilda

sv: nej men han har bara varit i sverige i 1 månad ;)

2011-02-21 @ 22:05:45
URL: http://ridehorse.blogg.se/
Postat av: nicolina bby

hej ida pate!

JAg har en vän som heter cassie (sweetfrog.blogg.se)

och hon vill bara hälsa en blöööööööt puss

slaffshh pllaaasswsshhhhhg // nicolina jovic

finns i pm på BDB

2011-02-22 @ 12:53:13
URL: http://nicolinajovic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback