Resultat 16 april 2011

Jaa nu kommer det lite info om hur det har gått under helgen hah!

Den 16e, alltså i lördags, red både jag och Ebba FEI mästerskapsprogram. Ebba var superduktig och red jättefint, dock blev det två tråkiga felridningar, men det såg i alla fall jättefint ut och hon var nöjd efteråt =D

Sedan var det min tur, vid 17.15 på kvällen :P Valle kändes superfin på framridningen. Fokuserade på att få honom lite uppe i varv och kvick för mina hjälper och ha bra frmåtbjudning. Gjorde även mycket skolor och skänkelvikningar. Fortsatte med kvickheten i collectingring. Programmet kändes verkligen huuuur bra som helst! Skolorna kändes fina, jag fick till ökningar som jag är väldigt nöjd med och de flesta enkla bytena var skitbra! Och det bästa av allt - Valle gick framåt! Jag var så himla glad efteråt, när jag red av banan började jag gråta av lycka haha! På riktigt, funktionärerna och föräldrarna/medhjälparna såg helt förskräckta ut när jag kom, de måste trott det gick skitdåligt haha. Men jaa, det var så himla skönt, det var verkligen som en personlig liten revansch, och att verkligen komma tillbaka efter alla ledproblem och speciellt Täby-tävlingen.

Det var i alla fall 7 placerade i klassen och jag blev 12a. Av domare H fick jag 63,95%, domare C gav 61,58% och domare M gav 60%. Sammanslaget blev det 61,84%. Är riktigt nöjd, vi sa innan tävlingen att vi inte skulle bry oss så mycket om procenter eller placeringar i helgen, utan bara ta det som träning och känna efter. Så vi hamnade 12a av 25 ekipage!

Lite bilder från lördagen

Valle på morgonkvisten


Världens bästa ponny <3


Morgonpromenad med Sjövillan-jackorna! =D


Valles halvbror, Virdarnas Sider och hans ryttare Liv Nyström! De har samma pappa, Valentin Bell. Visst är de lite lika? =) Liv och Sider placerade sig förövrigt 4a i båda mästerskapsprogrammen och 5a i lagtävlansklassen under helgen! Grattis :D


Ebba & Totte!






Tyvärr blev det nästan inga bilder på mig och Valle, ännu färre bra =(

Kommentarer
Postat av: Helena

Tack Ida :D! <33

2011-04-19 @ 14:19:50
URL: http://helenasriddagbok.blogg.se/
Postat av: mollie

fina bilder! :)

2011-04-19 @ 18:24:00
URL: http://molliejosefina.blogg.se/
Postat av: Frida

Kul att det gick så bra!! :D

2011-04-20 @ 10:08:45
URL: http://dressyrponnysarna.blogg.se/
Postat av: mollie

var med och tävla om en länkning på min blogg, inte svårare än att skriva "jag är med" på detta inlägg: http://molliejosefina.blogg.se/2011/april/vinn-en-lankning.html#comment :)

2011-04-20 @ 20:42:11
URL: http://molliejosefina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback