Allsvenskan division I på Siggesta 24 april 2011

Jaa idag var vi alltså och tävlade första omgången i division I! Lagklassen gick i lagtävlansprogrammet för allsvenskan. Jag tävlar alltså med Sjövillan-laget, och idag var det vi som red:

Elinore Jonsson - Bogis Miss
Louise Warvsten - Risdalens Bella
Ebba Widell - Touch of Class
Samt jag och Valle :D


Elinore var först ut i laget, hon startade även först i klassen. Tyvärr blev det 3 felridningar och därmed en uteslutning, men det såg superfint ut i övrigt, och hon fick huur bra procent som helst, men tyvärr räknades hon inte =/ Tror de fick runt 68%, med felridningar!

Efter Elinore red Lollo! Jag hann tyvärr inte se hennes ritt, men hon var nöjd! De fick ungefär 61% (?) =)

Anledningen till att jag inte såg Lollo's ritt var att jag själv skulle fixa ponnyn och börja rida fram! På framridningen kändes Valle fin, och speciellt i början var han sjukt taggad, han ville knappt skritta hah! Han kändes i alla fall riktigt fin, detsamma i collectingring och inne på banan! Han blev lite slö när vi kom in i ridhuset, det är sån skillnad på underlaget där inne jämfört med utebanan, det blir väldigt tungt, men han var sjukt duktig! Det kändes riktigt bra. Några av halterna blev lite "trampiga", sen var jag nära på att fatta galopp efter ryggningen haha, van vid FEI?? Men jag hann i alla fall fixa det. Jag kände innan jag red att jag skulle vara nöjd om jag bara kom runt programmet utan att rida fel. Lagtävlan är verkligen krångligt och ganska osymmetriskt. Men jag lyckades så jag var glad bara över det!
Efter ritten gick jag ut på utebanan och skrittade av. När mamma kom med protokollet kunde jag inte tro mina ögon eller öron - vi fick 73,71%!!!!! HELT OTROLIGT, det kändes ju helt.... ofattbart! Och endast en 6a. Fick tre 8or i allmänna intrycket, på ryttarens sits och inverkan, lösgjordheten samt korrektheten i programmet! Hah jag är ledsen, men jag är bara tvungen att skriva det, det var verkligen... helt underbart!

Efter mig red Ebba som sista ryttare i laget! Totte såg superfin ut på framridningen och Ebba red jättefint, även inne på banan! Det gick tyvärr lite långsamt när de väl kom in, men hon fick 64,0%, vilket hon var nöjd med! :D

Detta resulterade i en individuell vinst för mig och Valle, och även en vinst för laget! Så otroligt roligt, och jag tror att alla fortfarande inte riktigt tagit in det! Underbar start för laget <3

Lägger upp bilder i ett nytt inlägg haha!

Kommentarer
Postat av: Ansi

GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!! KRAM

2011-04-24 @ 22:11:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback